Kleurtjes

Kleurtjes kiezen. Voor veel dames een topic waar ze geregeld mee worstelen. Of heb jij, juffrouw/mevrouw, nog nooit in dubio gestaan bij de aankoop van ofwel een groen ofwel een rood truitje? 
Bij de heren lijkt de kleurentwijfel minder aanwezig. Of hun pantoffels nu bruin of rood zijn. Als ze maar lekker zitten, nietwaar? 🙂
Bij dames ligt dat niet zo eenvoudig. Kleuren spelen een belangrijke rol in hun leven. Ze kunnen er zelfs uren over discussiëren. Zoals ik, gisteren.

Ik kon niet beslissen. Moeten de overgordijnen nu een braaf kleurtje hebben of mogen ze flashy zijn? Ik riep er mijn vriendin bij. Bij een reeks kopjes koffie overliepen we urenlang het hele kleurenscala. We weken wel eens af van het onderwerp natuurlijk. Sommige kleurtjes geven aanleiding tot amusante gespreksstof. 
Na een voormiddag wikken, wegen en wauwelen kwam de ideale kleur uit de bus: zacht lila-roze. En ‘t moesten inbetween gordijnen zijn. Want de dichtheid van de stof hadden we ook besproken.

Gisteren ging ik op pad. In de vier winkels waar ik naar zacht lila-roze inbetween gordijnen vroeg werd ik bekeken als een buitenaards wezen.
Dan maar het internet afgeschuimd. Ik vond er alle kleuren van de regenboog, maar geen zacht lila-roze.
Nu ja, als de industrie geen lila-roze inbetweens produceert… misschien is zandkleur ook wel mooi.
‘k Zal eerdaags mijn vriendin nog eens moeten uitnodigen.
Kleurtjes! Ze kunnen vrouwen behoorlijk bezig houden!

9 Responses to Kleurtjes

  1. Zij schreef:

    Misschien <a href="http://www.modecoupon-stniklaas.be&quot; eens rondkijken? 🙂

  2. Zij schreef:

    Oesje.. link niet goed ingegeven ;-S

  3. elke schreef:

    ik heb geen problemen met kleurtjes eigenlijk:
    – kleren: zwart of zeer fel en afwisselend gekleurd (lees: zotte prints)
    – verf en gordijnen: alles wat neigt naar blauwgrijs.

    Nadeel is dus wel dat ik er geen uren met mijn vriendinnen over kan kletsen 😉

  4. christa schreef:

    Mja en als het bij een vrouw in haar kop zit, zit het ook niet in haar gat hé, zo zeggen we dat hier toch in West-vlaanderen!

  5. watervrouwtje schreef:

    Ja,kleuren en vrouwen ,dat is me wat,ik heb het daar ook moeilijk mee want ik heb nogal graag dat alles bijeen past,zodat ik gauw naar beige neig ,maar het ergste bij mij zijn schoenen!!

  6. Myette schreef:

    Het leven is één groot probleem he lieve kind… wat een vrouw lijden kan… aangezien ik jouw interieur niet ken kan ik je geen raad geven… die verantwoordelijkheid zou te zwaar zijn voor mij… stel dat je jaren tegen gordijnen moet aankijken met de verkeerde kleur en je me elke keer vervloekt… nee hoor zoek het zèlf maar uit… maar wat dacht je van oudroze of goudgeel?

  7. Kristien schreef:

    toch zeker géén opvallende kleurtjes kiezen, ziet dat er drumstokjes naar gegooid worden 😉

  8. Blah schreef:

    eigenlijk heb ik daar zo geen problemen mee, zeker niet qua interieur, ik weet altijd goed wat ik wil 😀
    voor overgordijnen neem je best een neutrale kleur zodat je de kleur van de muren kan veranderen zonder je overgordijnen te moeten aanpassen.
    Enfin, da’s mijn gedacht he :D:D

  9. zeezicht schreef:

    goh… waar het kleuren kiezen betreft ben ik absoluut een kluns.
    en wanneer ik dan toch beslist heb, denk ik nog dat het andere misschien beter was geweest.

Geef een reactie

