Hup faldera

Er wordt nogal eens gewaarschuwd voor Facebook. “Ga daar verstandig mee om, want het kan verstrekkende gevolgen hebben.”
Nou en of! 🙂

Een ex-collega van mijn schoonzoon, en een van mijn vrienden op Facebook, startte via het chatprogramma een babbeltje. Geen los praatje over weer en wind. Hij wou informatie. Wat ik hem met plezier verstrekte. Tijdens dat elektronisch gesprekje vertelde hij, dat hij in zijn vrije tijd als webmaster en soms als DJ meewerkte bij een regionale radiozender en dat die zender die avond zijn zoveelste verjaardag vierde. Of ik niet mee kwam feesten? ‘t Zou er wel hup faldera aan toegaan, want ‘t was een zender die hoofdzakelijk door senioren verzorgd en beluisterd wordt. Maar ambiance zou er zeker zijn. “The Jackets” kwamen spelen.
The Jackets? Nooit van gehoord. Maar in de stem van mijn facebook-vriend klonk een zeker respect.
Ik trok mijn stoute laarzen aan. Een avondje hup faldera… ‘t Was eens wat anders.

Op het podium een groep muzikanten van gezegende leeftijd. In ‘t midden van de zaal een dansvloer, bestrooid met fijn rijnzand (of iets dergelijks). Rondom de dansvloer een omlijsting van tafeltjes waaraan bejaarden vrolijk kwetterden. Kortom, de aanblik van een seniorenhappening die zo uit “Man bijt hond” leek te komen. Ik monkelde. Al had ik daar het recht niet toe. Ik paste in het landschap.

Ik begroette mijn Facebook-vriend en zijn vrouwtje. Daarna overwoog ik waar ik zou gaan zitten, want Facebook-vriend en vrouwtje waren van dienst.
”Hé! Senjora! Da’s lang geleden!”
Wel alle donders! Er zaten bekenden! Toffe mensen die ik jaren niet meer gezien had!
Na een onze hernieuwde kennismaking begon het orkest te spelen. Allemaal evergreens en smartlappen uit de oude doos. Maar als je denkt dat ik me daaraan ergerde, heb je het mis. Ik genoot! The Jackets speelden de pannen van het dak. De oudjes dansten vrolijk. Elk volgens zijn kraakbeengestel. Sommige schuifelden; anderen zwierden en draaiden als sterren op de dansvloer. Het ging er aanstekelijk vrolijk aan toe. Ik kon niet blijven zitten! Bij de eerste wals vroeg ik de dame uit mijn gezelschap ten dans. Ik haalde mijn hart op. Heerlijk, zo ongeremd dansen op de kermiswalsen uit mijn steentijdperk!

Net als Assepoester, die zich ook een avond te pletter geamuseerd had, poetste ik om middernacht de plaat. Met de glimlach. De verstrekkende gevolgen van Facebook hadden me een hup faldera avond bezorgd, waar ik nu nog van nageniet. 

20 Responses to Hup faldera

  1. Menck schreef:

    Normaal strooien ze geen rijnzand op de dansvloer, maar zout. Dat verdampt, maakt dorstig en verhoogt alzo de drankenconsumptie. No kidding. Het is een aloude truc die op menig feest, fuif of bal al decennialang wordt toegepast.

  2. Blah schreef:

    en geen schoen verloren in het naar buiten ‘rennen’ om middernacht??

  3. hildeken schreef:

    Waw da’s inderdaad echt leuk aan die sociale e-sites!! Je moet inderdaad wel opletten met wat je er op zet maar voor de rest biedt het inderdaad veel kansen, vriendschappen terugvinden én onderhouden!!

  4. Kristien schreef:

    zo zie je maar dat facebook zo slecht nog niet is

  5. senjora schreef:

    Facebook heeft zijn charme en leidt soms tot leuke verrassingen. Maar blogs doen dat ook, hoor. 😉

  6. zeezicht schreef:

    ik vond er zelfs familie die ik niet eens ken!

  7. jeroen11 schreef:

    Wat een geweldig leuk verhaal. En Facebook leidt inderdaad tot allerlei soorten verassingen.

  8. Myette schreef:

    En hier sprak de FB verslaafde… mag er ook niet mee lachen want ik ben in ’t zelfde bedje ziek… maar dan hoofdzakelijk aan de games… waar ze ze blijven halen weet ik niet maar zodra ik een beetje m’n weg begin te vinden in het ene spelletje zijn al m’n met moeite verkregen “buren” het beu en zitten die al op een andere wei terwijl ik achterna hinkel…

  9. watervrouwtje schreef:

    OOOOH,als het maar van hup faldera geweest is Senjora,dat kan maar plezierig zijn en de vloer dat was zand vroeger en nu dus zout??amai

  10. elke schreef:

    ‘elk volgens zijn kraakbeengestel’! Geweldig! Waar haal je het.
    En fb is inderdaad nog de kwaadste niet. Als je er juist mee omspringt, dat is het 🙂

  11. senjora schreef:

    Hihi. Dat van dat kraakbeengestel vond ik bij mijn eigen kraakbeengestel. Een beetje artrose en het gaat zo vlot niet meer. 😉

  12. christa schreef:

    Hey leuke blog heb jij! Is het ok als ik je bij mijn favorietjes zet! Zo vind ik je makkelijk terug!
    groetjes
    Christa alias fibromindy

Geef een reactie

