“Het verloren schaap”

Wegens plaatselijke wegwerkzaamheden zou ik een wegomlegging moeten volgen. En dat voor slechts één dringend boodschap. Kon ik die omweg niet omzeilen? In een ver verleden was ik nogal in die buurt geweest en ik meende me enkele sluipwegen te herinneren. Hoe langer ik er over nadacht, hoe meer herkenningstekens ik in mijn geheugen zag oplichten.
Ik waagde het er op, zonder GPS en zonder Google maps te raadplegen. Ik was absoluut zeker dat ik die binnenwegen nog wist te vinden.

De binnenwegen leken helemaal niet meer op die van vroeger. Er waren nieuwe huizen verrezen. De infrastructuur van het verkeer was gewijzigd. Ik herkende niks.
Zou ik dan een straat te vroeg in gedraaid zijn?
Ik volhardde in de boosheid en volgde mijn gevoel.
Nou!… Dames met een goed oriëntatievermogen, er wordt gezegd dat ze schaars zijn. 🙂

Na zowat een kwartier dolen, kwam ik vanuit de tegenovergestelde richting op een punt waar ik al geweest was. Ik reed dus terug in plaats van naar ginder.
Tot overmaat van ramp kwam ik daar nog in een file terecht ook.
Ik gromde als een getergde hond en maakte rechtsomkeer. Geconcentreerd keek ik naar de omgeving, zoekend naar gebouwen die me bekend voor kwamen. Slechts zelden ging er een lichtje branden. Zat ik wel op de juiste baan?
Tot ik een huis zag met een groot uithangbord: “het verloren schaap”. Ik proestte het uit. Daar hing het nu, zie! De waarheid! In koeien van letters! Ik was een verloren schaap.

Enfin, ik ben er uiteindelijk geraakt, na een omweg van circa 15 km.
Voortaan toch maar de aangegeven wegomlegging volgen, zeker?

15 Responses to “Het verloren schaap”

  1. watervrouwtje schreef:

    Aan het verloren schaap,haha,goeden avond,Senjora, ja die nieuwerwetse dingen zijn niet voor niets uitgevonden hé,maar je goed kunnen oriënteren is goed voor het geheugen niet?

  2. Myette schreef:

    Tja ik durf er niet mee lachen hoor want ik ben zelf ook een sukkel als het om oriëntatie gaat… zou zelfs de weg in m’n eigen straat kwijtraken…^
    Mail gekregen voor poppen?

  3. breeg schreef:

    Zelfs wegomleggingen volgen is niet altijd eenvoudig… laatst volgde ik er ook eentje tot ik op een kruispunt kwam waar bordjes stonden om zowel links als rechts een wegomlegging te volgen. Gelukkig volgde ik toen de goeie.
    Misschien rijden daar wel eens meer mensen verloren, vandaar de naam “het verloren schaap” 🙂

  4. ed blogt schreef:

    Trek het je niet aan, ik ben zelf ook een complete ramp als het op oriëntatie aankomt. Soms kom ik uit een winkel en keer ik gewoon terug van waar ik kom als ik in een vreemde winkelstraat rondkuier…
    Wel grappig dat je bij “het verloren schaap” arriveerde 🙂

  5. veerle schreef:

    Was ik dat bord ook maar tegengekomen toen ik een paar weken terug zo verloren reed. Maar nee, ik kwam een flitspaal tegen,drie keer zelfs en merkte het pas toen er gisteren drie boetes in mijn bus vielen…

  6. Zij schreef:

    Hi hi hi.. Dat zou mij dus ook kunnen overkomen..

  7. senjora schreef:

    Volgens mij kan het iedereen overkomen, maar de lompsten eerst. LOL

  8. zeezicht schreef:

    hier zou je dat ook kunnen gebeuren, maar dan door het aantal rondpunten. Vraag maar aan degenen die het meegemaakt hebben. 🙂

  9. Blah schreef:

    ik ben ook zo eigenzinnig. En dat loopt steevast slecht af. phehehehe :p

Geef een reactie

